LKQ ELIT

Важливість правильної підкачки шин

2 серпня 2021

Автовиробники дають рекомендації по нормам тиску в шинах конкретного авто в залежності від умов експлуатації, навантаження і трансмісії, прописуючи оптимальні параметри в інструкції, на наклейці на кришці паливного лючка, на порозі або бічній водійській стійці. Підтримка рекомендованого тиску забезпечує хороше зчеплення з дорогою за рахунок правильного дотику гуми до асфальту, виключає нерівномірний знос шин, деформацію деталей підвіски, а також знижує витрату палива і покращує керованість автомобіля.

Відомо, що при зниженні тиску на 15 – 20% збільшується контакт з дорожнім покриттям. Регулярна експлуатація гуми в такому стані призводить до неправильного зносу протектора, погіршує керованість авто і підвищує витрати палива через збільшеного опору. У недокачанних шин на 30 – 50%, крім протектора починають стиратися і бокові частини резини, що може привести до тріщин в колесі. Низький тиск допускається виключно в разі легкого бездоріжжя для кращого зчеплення.

Перекачані шини не менш шкідливі. Наслідки: зменшення контакту з дорожнім покриттям, знижена стійкість і керованість, нерівномірний знос протектора, а також зниження комфорту, оскільки гума стає «дубовою» і ви відчуваете всі нерівності і люки. Крім того, на швидкості підвищується ризик потрапити в занос на вологому покритті.

При щоденній експлуатації автомобіля перевіряти тиск в шинах необхідно раз на тиждень. Оскільки під час їзди або під прямими променями сонця гума нагрівається, тиск в ній підвищується на 0,3-0,7 бар, перевірку важливо проводити тільки на холодних шинах. Важливо, щоб тиск в шинах був однаковим для кращої стійкості автомобіля на дорозі при різкому старті і гальмуванні.

Згодом шини втрачають частину тиску природним шляхом, однак якщо доводиться регулярно підкачувати їх, то варто звертати увагу на наявність пошкоджень. Автомобільна шина втрачає герметичність в разі пошкодження диска, несправності клапана, механічного пошкодження і різкої зміни температури. Стара гума також може спускати через розгерметизацію внутрішнього захисного шару протектора або за рахунок мікротріщин.

Джерело: auto-portal.com.ua