LKQ ELIT

Споживання оливи. Корисна інформація та рекомендації від MPM

30 серпня 2021

"Європейські оливи преміум якості – для професіоналів, з широким діапазоном допусків і рекомендацій від провідних автомобільних виробників, без підробок"

Споживання оливи: яка норма?

Доводиться зупинятися, тому що на панелі приладів загоряється попереджувальний індикатор? Індика­тор щодо оливи може загорітися в найнезручніший час. Цей надокучливий сигнал може свідчити про те, що рівень оливи занадто низький. Також він може застерігати про надмірний тиск оливи, засмічення масляного фільтра, несправну масляну помпу або навіть про несправний датчик чи проводку.

Якщо рівень оливи занадто низький, долийте її до рівня трохи нижчого за максимально допустимий. Завжди використовуйте тип оливи, рекомендований виробником автомобіля, і доливайте стільки, скільки потрібно, поки попереджувальний індикатор на панелі приладів знову не згасне. Залишається одне питання: що спричинило падіння рівня оливи? Це може бути пов’язано з надмірним споживанням оливи або протіканням.

Що таке надмірне споживання оливи?

Водії сучасних автомобілів уже не звикли доливати оливу. Вони розраховують на те, що дотримання нор­мальних інтервалів технічного обслуговування буде достатнім для підтримання оливи на необхідному рівні. Однак нормальне споживання оливи буває і в сучасних автомобілях. Це може означати, що об'єму оливи між мінімальним і максимальним рівнями (в середньому 1 літр) недостатньо для покриття інтервалу між її замі­нами.

Але, що таке "нормальне споживання"? Визначення, які виробники автомобілів використовують для цього тер­міна, досить відрізняються одне від одного. Якщо один виробник говорить про "нормальне" споживання 1 літра на 1500 кілометрів, інший може використовувати стан­дартне значення 1 літр на 5000 кілометрів.

Зазвичай користувач доливає оливу лише за наявності для цього причин, що на практиці відбувається лише тоді, коли загоряється попереджувальний індикатор. Якщо транспортний засіб споживає надмірну кількість оливи, слід знайти причину цього.

Донедавна споживання оливи паливними двигунами було значно вищим, ніж сьогодні. 40 років тому оливу потрібно було міняти кожні 2000–5000 кілометрів, а також часто необхідно було доливати оливу і в проміжках між цими інтервалами.

Деякі сучасні транспортні засоби мають гнучкі інтервали заміни оливи — від 10000 км до 20000 км. При таких три­валих інтервалах нерідкі випадки, коли оливу потрібно доливати між установленими інтервалами заміни. Тому важливо періодично перевіряти рівень оливи й мати при собі заправну місткість із правильною моторною оливою, рекомендованою виробником автомобіля, на випадок, якщо необхідно буде долити оливу під час руху.

Примітка: сучасні двигуни, майже всіх марок автомобілів, уже не мають рівнеміра. Зчитування рівня можливе лише через інформаційну панель.

Незалежно від пробігу, виробники рекомендують заміню­вати оливу кожні 12–24 місяці, навіть якщо інтервал про­бігу не досягнуто. Недотримання інтервалів заміни оливи для нового автомобіля призводить до ризику повного або часткового анулювання гарантії виробника.

Як відбувається надмірне споживання оливи?

Найпростіша причина надмірного споживання оливи — це витік із картера, що називається зовнішнім протікан­ням. Щоб перевірити це, перевірте ділянку, на якій ви паркуєте машину, та огляньте її на наявність масляних плям. Візуальний огляд під машиною також може пока­зати наявність протікання.

Внутрішнє надмірне споживання оливи визначити важче. Це пов’язано з тим, що олива може згоряти через різні причини, як-от: дефекти конструкції автомобіля, наслідки технічних дефектів, зношення ущільнень поршневого кільця циліндра/штока клапана або несправність турбо­компресора. Є безліч інших причин, але ми обмежимося надмірним споживанням оливи в нормальних умовах через "згоряння".

Згоряння є основною причиною надмірного споживання оливи. Через несправне ущільнення між поршневими/ скребковими кільцями та стінкою циліндра масло потра­пляє в камеру згоряння, де споживається та спалюється. Це і спричиняє появу блакитного диму від вихлопу, який ми іноді можемо спостерігати. Іншими поширеними при­чинами надмірного споживання оливи є: забруднення в камері згоряння, затиснення поршневого кільця або полі­рування стінки поршня, що зменшує ефект ущільнення.

Інші найпоширеніші причини використання неправильної оливи — олива неправильної якості або занадто велика її кількість у картері.

Нестача моторної оливи, через надмірне споживання, при­зводить до відсутності змащення та, що дуже важливо, до зменшення охолоджувальної здатності, що створює без­посередній ризик пошкодження двигуна. Нестача оливи через надмірне споживання також може спричинити про­блеми із системою очищення відпрацьованих газів (як-от із DPF, Diesel Particulate Filter (дизельним сажовим філь­тром) або PPF, Petrol Particulate Filter (бензиновим сажо­вим фільтром)), що також може призвести до дорогих пошкоджень.

Тимчасове збільшене споживання оливи

У деяких випадках, після заміни оливи іншою маркою, автомобіль може тимчасово споживати більшу кількість оливи. Це може статися, навіть якщо використовується олива з такими ж технічними характеристиками та офіційними схваленнями виробника. Або ж може бути спричинено пакетом добавок в оливі, які діють по-різ­ному та забезпечують інший ефект очищення. Через 3000–5000 км споживання оливи нормалізується. (Обов’язково заливайте оливу тієї самої марки та типу).

Як можна запобігти надмірному спожи­ванню оливи?

Важливе значення має якісне та своєчасне технічне обслу­говування автомобіля. При цьому дотримуйтесь інструкцій виробника транспортного засобу. Оливу, рекомендовану виробником, слід міняти через встановлений інтервал. Якщо потрібно, для внутрішнього очищення двигуна, можна використовувати його промивання або паливні добавки.

Поради:

1. Чи можу я використовувати оливу з іншими специфікаці­ями?

Це можливо, якщо виробник двигуна рекомендував оливу, для якої існують вищі специфікації. У цьому разі слід враховувати можливість тимчасового збільшення споживання оливи. Це відбувається тому, що якісніша олива очищується енергійніше, видаляючи відкладення на поршневих кільцях. З часом це має стабілізуватися. Якщо ви сумніваєтесь, відвідайте www.mpmoil.com, щоб знайти правильний продукт для конкретного автомобіля.

2. Яку моторну оливу я можу використовувати, якщо мій клієнт робить щорічні заміни з інтервалом до 7000 км?

Деякі виробники автомобілів дозволяють використову­вати моторну оливу з іншими специфікаціями при корот­шому інтервалі заміни. Чи підходить це для вашого авто, ви зможете перевірити на вебсайті MPM. Якщо ви сумні­ваєтесь, зверніться до служби технічної підтримки MPM.

Під час обслуговування порадьте клієнту придбати 1-літрову місткість із рекомендованою виробником оливою для самостійної заправки. Це зменшує ризик залити між техобслуговуваннями неправильну оливу.

Підсумок:
1. Визначення "нормального" споживання оливи зале­жить від виробника автомобіля. Норма може становити від 1 літра на 1500 км до 1 літра на кожні 5000 км.
2. Надмірне споживання оливи може відбуватися і в сучасних двигунах.
3. Бажано профілактично перевіряти оливу.
4. Завжди заливайте моторну оливу, рекомендовану виробником автомобіля.
5. Порадьте своєму клієнту завжди брати із собою в дорогу 1-літрову місткість оливи з правильною специфікацією.
6. Незалежно від пробігу, виробники автомобіля рекомендують замінювати оливу кожні 12–24 місяці. Якщо цього не робити, гарантію виробника може бути анульовано.